مبعلی: استقلال و پرسپولیس برای من فرقی ندارد.
اخبار باشگاه فوتبال استقلال و حواشی فوتبال و ورزش
تاريخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391
نويسنده : داود اکبری و میثم اکبری

هافبک پیشین استقلال در پاسخ به این سوال که قبول دارید باشگاه الشارجه برای ایرانی‌ها آمد ندارد؟ گفت: «فکر می‌کنم که شارجه تیم خوبی بود و امسال این بلا سرش آمد. تیمی که در سه ماه فقط یک مساوی به دست می‌آورد دیگر وضعیتش مشخص است. پنج، شش سال پیش وضعیت این گونه نبود.»
مبعلی درباره انتظارش برای دعوت شدن به تیم ملی از سوی کی‌روش هم خاطر نشان کرد: «از وقتی که به امارات آمده‌ام به تیم ملی دعوت نشده‌ام. حتی زمانی که آماده بودم و فیکس بازی می‌کردم در تیم ملی جایی نداشتم. در تیم مربی چند بار عوض شد، اما من فیکس بودم و بازی می‌کردم. با این وجود به تیم ملی دعوت نمی‌شدم، حالا که دیگر تازه مصدومیتم تمام شده است، اصلا انتظار ندارم که به تیم ملی دعوت شوم. فکر می‌کنم نظر کی‌روش نسبت به لیگ امارات مثبت نیست.»
مبعلی درباره تصمیمش برای فصل آینده گفت: «هنوز تصمیمی نگرفته‌ام. چند پیشنهاد دارم و صحبت‌هایی هم انجام شده، اما فعلا هیچ چیز قطعی نیست.»
وی درباره احتمال بازگشتش به ایران و پیوستن به یکی از دو تیم پرسپولیس و استقلال، گفت: «از الان نمی‌توانم صحبت کنم، باید ببینم که وضعیت چگونه خواهد شد. من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و استقلال و پرسپولیس برای من فرقی ندارد. باید ببینم که اوضاع چگونه پیش خواهد رفت. شاید در امارات ماندم. شنیده‌ام که قرار است از فصل بعد لیگ امارات 14 تیمی شود و این به این معنی است که تیم‌ها تعداد بازیکن خارجی بیشتری می‌توانند جذب کنند، اما همان طور که گفتم فعلا هیچ چیز معلوم نیست. اگر پیشنهاد خوب از امارات داشتم،‌ می‌مانم. اما ترجیحم پیوستن به یک تیم ایرانی است.»
مبعلی در پاسخ به این سوال که چرا تعداد ایرانی‌های شاغل در لیگ امارات کاهش پیدا کرده است، گفت: «در گذشته هر تیم اماراتی می توانست دو بازیکن خارجی جذب کند و به این دلیل تعداد بازیکنان ایرانی 11 تا بود. در آن زمان بازیکنان ایرانی آنقدر خوب بودند که اماراتی‌ها مجبور بودند از آن‌ها استفاده کنند، اما در حال حاضر به دلایلی نظرشان نسبت به بازیکنان کشورمان برگشته است.»
این بازیکن ایرانی در پاسخ به این سوال که چرا مبعلی نتوانست انتظارات را برای پیوستن به یک تیم اروپایی برآورده کند؟ گفت: «حق خوری‌های زیادی شد. بحث حیف شدن و یا از دست دادن فرصت نیست. شاید در آینده اتفاقی بیفتد که تمام فرصت‌های از دست رفته قبلی را جبران کنم. عمر فوتبال من که 10 سال نیست. شاید در این سال‌های پایانی فرصتی برایم پیش آید که گذشته را جبران کنم.»
وی با بیان این که از رفتنش به امارات پشیمان نیست، گفت: «آن زمان شرایط خوب بود. من تصمیم داشتم که فقط یک سال در امارات بمانم، اما همه چیز به قدری خوب پیش رفت که من پنج سال ماندم و حالا هم پشیمان نیستم.»
مبعلی در پاسخ به این سوال که آیا قانون منع حضور دروازه‌بانان خارجی در لیگ برتر که از لیگ امارات الگوبرداری شده به سود فوتبال ایران است، گفت: «به نظر من تصمیم درستی نیست. ما نباید حضور دروازه‌بانان خارجی را محدود کنیم. این تصمیم برای لیگ یک خوب است که جوانان بتوانند خودی نشان دهند و پشتوانه لیگ برتر و پشتوانه تیم ملی را بسازند.»
هافبک اخراجی الشارجه درباره وضعیت فولاد و عملکرد بد این تیم در لیگ یازدهم گفت: «فولاد البته برای قهرمانی بسته نشده بود، اما می توانست در رده‌های پنجم یا ششم قرار گیرد. الان که به پایان فصل رسیده‌ایم، فولاد چهاردهم شد و این نشان می‌دهد که آن طور که باید خوب کار نکرده است. در حال حاضر فرکی به این تیم پیوسته است. امیدوارم ایشان که 10 ـ 12 سال در تیم ملی فعالیت داشته‌اند بتوانند فولاد را به شرایط گذشته باز گردانند.»
ستاره پیشین استقلال که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را هم دارد درباره عملکرد آبی پوشان در این فصل گفت: «به نظر من استقلال راضی‌ کننده کار کرد. بازیکنان مهمی مانند مجیدی از این تیم جدا شدند، بازیکنانی مانند میداوودی، تیموریان و جباری هم چند بار مصدوم شدند و این مساله دست کادر فنی و سرمربی تیم را بست، اما با وجود همه این شرایط به نظر من عملکرد استقلال راضی کننده بود.»
مبعلی در پایان درباره وضعیت تیم ملی و بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل، گفت: «تیم ملی باید حتما به جام جهانی صعود کند. حتی شرایطش فراهم است که بعد از صعود از گروهش هم به مرحله بعدی راه پیدا کند. من در حال حاضر 29 سال سن دارم و در جام جهانی 31 ساله خواهم بود. دوست دارم به تیم ملی برگردم و برای کشورم مثمر ثمر باشم. اما همه چیز بستگی به نظر کادر فنی دارد.»
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: باشگاه استقلال
برچسب‌ها: مبعلیاستقلالالشارجه



آخرين مطالب