مظلومی:خدا کند بلاهایی که سر من آمد را سر امیر نیاورند
اخبار باشگاه فوتبال استقلال و حواشی فوتبال و ورزش
تاريخ : شنبه 3 تير 1391
نويسنده : داود اکبری و میثم اکبری

 

 «مظلومی»… این مناسب ترین کلمه‌ای است که در توصیف سرمربی سابق استقلال می‌توان پیدا کرد.شاید ایراد پرویز هم همین باشد. در او نه خبری از «خود بزرگ‌بینی» هست، نه نشانی از کاریزمای رایج در یک جامعه سنتی. مظلومی «مظلوم» است، یک انسان که حداقل توی این فوتبال چوب انسانیتش را می‌خورد.وقتی با شوق فراوان تعریف می‌کرد که بعد از قهرمانی در جام‌حذفی آندو فریاد می‌کشید «پرویزخان معجزه کردی» دلش نمی‌خواست به قابلیت‌های فنی او بپردازیم.حتی در مورد قلعه‌نوعی هم با احتیاط حرف می‌زد تا به استقلال گزندی وارد نشود. پرویز فقط تاکید داشت که لازم نیست هواداران نگران چیزی باشند، چون استقلال «تیم‌تر» از پرسپولیس فوق کهکشانی است. حال با ما همراه شوید و مصاحبه مردی که به خاطر استقلال بدون تیم ماند را بخوانید:
شب بازی با نسف قارشی، «ماساژورها» به ما اطلاع دادند که بچه‌ها به خاطر پاس نشدن چک‌های‌شان ناراحتند و ممکن است تیم در ازبکستان نتیجه نگیرد.

بازیکنانم را دو سال با «من بمیرم تو بمیری» اداره کردم. خود شما اگر یک سال حقوق نگیرید می‌توانید با همان انگیزه روز اول ادامه دهید؟

از قرارداد ۴۲۰ میلیونی‌ام با استقلال ۳۸۰ میلیونش را طلبکارم، با این حال اداره مالیات می‌گوید بابت ۴۰ میلیونی که گرفته‌ای باید ۸۰ میلیون مالیات بدهی!

من و پورحیدری بارها ریش گرو گذاشتیم تا به استقلال هتل و زمین تمرین بدهند.

رویانیان از دولت پولی نگرفته است. دور او چند چهره اقتصادی هستند که برای استفاده از برند پرسپولیس حاضرند میلیاردی خرج کنند

- تیم‌ملی در بازی با ازبکستان و قطر دچار همان مشکلاتی شد که نیم‌فصل دوم گریبان استقلال را گرفت.
مظلومی: من شرایط کی‌روش را درک می‌کنم. اما افسوس که هیچ‌کس به من و تیمم حتی نداد. استقلال نیم‌فصل دوم گرفتار چند جام بود. جام‌حذفی، پلی‌آف آسیا، لیگ قهرمانان آسیا و جام ولایت فرصتی برای استراحت و ریکاوری باقی نمی‌گذاشت. به غیر از آن «اردوها و بازی‌های ملی» هم بود. نتیجه‌اش نیز این شد که بازیکنی با مشخصات آندو را نصف فصل به خاطر آسیب‌دیدگی در اختیار نداشتم. جباری، حیدری، منتظری، ساموئل و کیانوش رحمتی هم در مقاطعی حساس مصدوم بودند. حتی سیدمهدی نیز با وجود کمر دردی که داشت نمی‌توانست استراحت کند و پشت سر هم درگیر چرخه مسابقه – تمرین بود.
تنها تیمی که عید بازی می‌کرد نیز ما بودیم. بازیکن ایرانی به لحاظ ذهنی نمی‌تواند در ایام عید جایی خارج از محیط خانواده‌اش باشد، با این حال شلوغی تقویم به گونه‌ای بود که ما مجبور شدیم در تعطیلات هم مسابقه بدهیم.
همین «خستگی» به تیم‌ملی هم سرایت کرد و بچه‌ها جان و توانی برای اجرای دستورات تاکتیکی کی‌روش نداشتند.
- به خاطر همین تقویم فشرده تصمیم گرفته‌اند تا جام‌حذفی را لغو کنند؟
مظلومی: اگر ما چنین خواسته‌ای را مطرح می‌کردیم می‌گفتند «بهانه می‌گیرد». اما فصل قبل هم در صورتی که جام‌حذفی را لغو می‌کردند استقلال شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ پیدا می‌کرد.
- چرا مربی تیمی که قهرمان حذفی شده و لیگ را هم با یک امتیاز اختلاف از دست داده است بدون تیم مانده؟
مظلومی: من پاسوز استقلال شدم.
صبح بازی با سپاهان آقای رسولی‌نژاد موبایل زرینچه را گرفت تا با توجه به این‌که گوشی من خاموش بود بگوید: چه تیم ببرد چه ببازد، سرمربی فصل بعد من هستم. حتی از من لیست و برنامه هم گرفتند، با این حال روزی قلعه‌نوعی را انتخاب کردند که بیشتر تیم‌های مهم لیگ سرمربی‌شان را شناخته بودند.
- به جز تراکتور که آن جا هم آن داستان‌‌های عجیب پیش آمد.
مظلومی: بله.
- به عنوان یک «داربی باز» چند درصد احتمالش را می‌دهید که این استقلال بتواند حریف پرسپولیس فوق کهکشانی شود.
مظلومی: باور کنید این پرسپولیس را راحت می‌شود شکست داد.
- ولی خود شما آخرین داربی را باختید؟
مظلومی: هنوز هم آن شکست معمایی است که گاهی کابوسش را می‌بینم. البته استقلال در آن داربی ۵-۶ نفر از مهره‌های اصلی‌اش را نداشت، ولی حتی بدون آنها نیز تا دقیقه ۸۲ دو بر صفر جلو بودیم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که پرسپولیس با ۳ حمله ۳ گل زد و آن معجزه را رقم زد.
- در این مدت چه کسانی از شاگردان فصل گذشته‌تان با شما تماس گرفته‌اند؟
مظلومی: بازیکنانی که در گذشته شاگردم بودند زنگ می‌زنند، اما بچه‌های این دوره و زمانه آن قدر گرفتار روزمرگی‌ها هستند که امروز برای من غش می‌کنند و فردا برای هر کس دیگری که مربی‌شان می‌شود.
- از بین قدیمی‌ها چه کسانی تماس می‌گیرند؟
مظلومی: خیلی‌ها. مثل علی انصاریان و فرهاد مجیدی که واقعا بچه‌های بامحبتی هستند.
- حنیف که می‌گفتند «پسر مظلومی است» چطور؟
مظلومی: حنیف هم سراغی از پدرش نمی‌گیرد.
- قبول دارید فوتبالیست‌های امروزی نان به نرخ روزخور هستند.
مظلومی: به هر حال روزگار است دیگر. باید با آن کنار آمد.
- چند درصد احتمالش را می‌دهید که مجیدی برگردد، حیدری و رحمتی هم بمانند؟
مظلومی: فقط امیدوارم این خبرها درست باشند، به خصوص که مدیران مس کرمان با اطمینان از جذب سید حرف می‌زنند.
- بازی‌های یورو را دنبال می‌کنید.
مظلومی: بله.
- فینالیست‌ها؟
مظلومی: آلمان و اسپانیا.
- به لحاظ فنی چه نکاتی توجه شما را به خود جلب کرده؟
مظلومی: نکات زیادی وجود دارد. مثلا این‌که تیم‌ها «پنالتی» نمی‌دهند گواه افزایش تمرکز دفاعی بازیکنان است و پرهیز از خوردن گل‌های مفت! همچنین «سرعت» تیم‌ها در بازگشت از حمله به دفاع و از دفاع به حمله بالا رفته و بیشتر گل‌ها در جریان باز شدن تیم‌ها به ثمر می‌رسند.
جام ملت‌ها آمیزه‌ای از فوتبال شناور و بازی‌های اقتصادی است، فوتبالی که در آن همه با هم دفاع و همه با هم حمله می‌کنند.
- سئوال آخر این که از فتح‌اله‌زاده گله‌مند هستید؟
مظلومی: حاجی دو سال پای من ایستاد و من هیچ گله‌ای از او ندارم. به نظرم فتح‌اله‌زاده عاشق استقلال است و اگر چند نفر مثل خودش را به باشگاه ببرد بسیاری از مشکلات این تیم حل می‌شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: باشگاه استقلالپرویز مظلومی



آخرين مطالب