انتقاد فرهاد مجيدي از قلعه‌نويي
اخبار باشگاه فوتبال استقلال و حواشی فوتبال و ورزش
تاريخ : شنبه 10 تير 1391
نويسنده : داود اکبری و میثم اکبری
 
فرهاد مجيدي مي‌گويد خود را شاگرد مكتب حجازي مي‌داند و حاضر نيست با افرادي كار كند كه براي رسيدن به اهداف خود ارزش‌هاي اخلاقي را زير پا مي‌گذارند.

 
به گزارش ايسنا، اين روزها صحبت‌هايي مبني بر حضور مجيدي در تيم مس كرمان مطرح است. با مجیدی سوال و جواب‌های متفاوتی داشتیم. گفتگوی اختصاصي ايسنا را با کاپیتان سابق استقلال بخوانید.

 
- امير قلعه‌نويي در مصاحبه‌اي عنوان كرده است بازيكني بايد به استقلال بيايد كه به اين تيم عرق داشته باشد و پول را فراموش كند. نظر شما در اين رابطه چيست؟ آیا به استقلال بر می‌گردید؟

 
من به صحبت‌هاي ديگران كاري ندارم اما از شنيدن چنين حرف‌هايي تعجب مي‌كنم. استقلال تیم محلی نیست که هر کسی بخواهد بر سر آن منت بگذارد. استقلال هميشه استقلال بوده و هست و خواهد بود. هنگامي كه باشگاه استقلال به شدت به خسرو حيدري و جان ‌واريو نياز داشت آقايان اين دو را از استقلال جدا كردند و يا در فصل گذشته و با وجود اصرارهاي زياد من براي تمديد قرارداد امير حسين صادقي، عوامل همين آقايان در باشگاه مانع تمديد قرارداد او شدند چون قول او را به تراكتورسازي داده بودند. سوال من اين است كه آن زمان تعصب كجا بود؟ خواهش مي‌كنم كه با مردم رو راست باشيد و صادقانه صحبت كنيد.

 
سه پيشنهاد بسيار خوب از تيم‌هاي داخل ايران دارم. شرط اول و اصلی من برای تیم آینده ام این است كه بپذيرد كه در دو بازي رفت و برگشت در برابر استقلال بازي نكنم. هر چند این شرط حرفه ای نیست اما این خواسته من است
آقاياني كه همه را متهم به پول دوستي مي‌كنند و خود را مظهر تعصب مي‌دانند بدانند كه در سال 2000 ميلادي كه بهترين بازيكن فوتبال ما سالي هفت ميليون تومان دستمزد مي گرفت از قرارداد من با تیمهای اتریشی و اماراتی پول زیادی به استقلال رسيد و اين درحالي بود كه بودجه سالانه تيم در آن زمان حدود 200 ميليون تومان بود. به گواه صحبت‌هاي مدير عامل محترم باشگاه آقاي فتح الله زاده من همواره به باشگاه استقلال از نظر مالي كمك زيادي كرده‌ام. همان اول فصل كه پيشنهادي 1.5 ميليون دلاري داشتم آقاي فتح الله زاده در جريان اين پيشنهاد بود و از من خواست كه به خاطر هواداران بمانم و من هم پذيرفتم. من زماني كه از النصر به استقلال آمدم هم قراردادي يك ميليون دلاري داشتم اما در سال اول و دوم حضورم در استقلال با سالي 170 ميليون تومان بازي كردم كه اين مبلغ در سال سوم به 190 ميليون تومان افزايش يافت و دو سال آخر را سقف گرفتم. من از فوتبال به همه چيز رسيده‌ام و نيازي به پول نداشتم و هیچگاه برای استقلال شرط مالی نگذاشته‌ام. ولي بايد بگويم كه حاضر نيستم به خاطر زير پا گذاشتن اصول، در هر شرايطي با آقايان كار كنم. اكنون نيز خيلي شفاف مي‌گويم كه من خود را شاگرد مكتب ناصر حجازي مي‌دانم و از كاركردن با افرادي كه براي رسيدن به هدفشان ارزش‌هاي اخلاقي را به بازي مي گيرند پرهیز می‌کنم.

 
- وضعيت فوتبالت در فصل آينده چه مي‌شود؟

 
اكنون سه پيشنهاد بسيار خوب از تيم‌هاي داخل ايران دارم و با توجه به اين‌كه اماراتي‌ها بحثي را مطرح كرده‌اند كه نبايد بازيكنان ايراني را جذب كنند ترجيح مي دهم در ايران به فوتبالم ادامه بدهم . شرط اول و اصلی من برای تیم آینده ام این است كه بپذيرد كه در دو بازي رفت و برگشت در برابر استقلال بازي نكنم. هر چند این شرط حرفه ای نیست اما این خواسته من است.

 
نظر شما درباره تیم ملی و مقدماتی جام جهانی چیست؟

 
شک نکنید که ما با کی‌روش به جام جهانی می‌رویم. فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش حمایتهای خوبی از تیم ملی دارند و با دانش و تجربه کی‌روش صعود به جام جهانی حتمی است.

 
چرا خیلی کم مصاحبه می کنید؟

 
من خیلی عادت ندارم مصاحبه کنم. حرف نزده را همیشه می شود زد. هر موقع احساس کنم که باید با هواداران درد ودل کنم، صحبت می کنم. در اینجا از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران عزیز در صداوسیما ، مطبوعات و خبرگزاری ها که همواره در سرما و گرما همراه و حامی ما بودند تشکر کرده و از همه آنها قدردانی می کنم.

 
ماجرای عدد 4 چیست که هواداران آن را نشان می دهند؟

 
براي من همين افتخار كافي است كه عدد چهار به مانند يك رمز بين من و هواداران ماندگار شده است. اين چهار همان چهار برد داربي بود كه تا پايان عمرم بين من و هواداران باقي خواهد ماند.

 
و حرف آخر؟

 
هواداران بدانند من براي آمدن به استقلال هنگامی که تیم صدر جدول است هيات نمي گيرم كه نماينده مجلس را به آن دعوت كنم و قول فصل آینده را بگیرم. من زماني به استقلال مي‌آيم كه هواداران با تمام وجودشان من را بخواهند. استقلال برای من حکم خانواده را دارد و جزیی از خانواده ماست اما انسان برای هر کاری باید به خدا توکل کند نه به بنده خدا. من چه باشم و یا نباشم برای استقلال و هواداران آن آرزوی موفقیت دارم.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: باشگاه استقلالسید مهدی رحمتی



آخرين مطالب