استقلال و پرسپولیس در آستانه خانه تکانی بزرگ
اخبار باشگاه فوتبال استقلال و حواشی فوتبال و ورزش
تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1391
نويسنده : داود اکبری و میثم اکبری
در شرایطی که هنوز دو هفته دیگر تا پایان رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور باقی مانده، از هم اکنون بحث بازیکنان اخراجی دو تیم در میان اهالی فوتبال پخش شده و به طور حتم این دو تیم خانه تکانی عظیمی در پایان فصل خواهند داشت.
 
استقلال و پرسپولیس در آستانه خانه تکانی بزرگ
به گزارش سرویس ورزشی افکارنیوز، دو هفته‌ای كه برای طرفداران استقلال و پرسپوليس به سختی خواهد گذشت. يكی در بالای جدول قهرمانی را از دست داده و ديگری با نزديك تر شدن به پائين جدول سايه سقوط را حس می‌كند.

در این بین بازيهايی كه در هفته‌های گذشته ليگ برتر برگزار شد در سرنوشت برخی بازيكنان و مربيان بی تأثير خواهند بود. هر دو گروه به دنبال تغييراتی وسيع هستند. زلزله‌ای بزرگ كه از حالا همه در انتظارش هستند.

سايه قلعه نويي بر سر استقلال
استقلال در اين فصل شرايطي به مراتب متفاوت با پرسپوليس داشته است. اين تيم جام حذفي را به چنگ آورده و از حالا سهميه فصل بعدي ليگ قهرمانان فوتبال آسيا را هم در جيب دارد. در فاصله دو هفته تا پايان ليگ برتر آبي‌ها رده سوم جدول را در اختيار دارند و فاصله پنج امتيازي با سپاهان باعث شده اين تيم تمام امیدهای خود را برای قهرمانی از دست دهد. از سوی دیگر نكته تاريك در كارنامه اين تيم نامشخص بودن سرنوشت آبي‌ها در ليگ قهرمانان فوتبال آسيا است. اگرچه مظلومي روي نيمكت اين تيم كارنامه نسبتاً موفقي را در اين فصل برجاي گذاشته ولي همواره سايه بلند امير قلعه نويي بالاي سر او احساس شده و واكنش‌هاي گاه بيگاه مظلومي هم اين موضوع را تأييد مي‌كند. نوع بازي كه آبي‌ها با وجود در اختيار داشتن پتانسيل بالا ارائه مي‌دهند بهترين شرايط را براي حملات طرفداران قلعه نويي به مظلومي فراهم كرده است. بنري كه روز شمار بازگشت قلعه نويي به استقلال روي آن درج شده بود و در بازي تراكتورسازي با راه آهن روي سكوهاي ورزشگاه تختي توجه همگان را جلب مي‌كرد هم در راستاي ادامه نارضايتي‌ها از عملكرد مظلومي است با اين حال خود قلعه نويي می گوید كه كسي از استقلال با وي تماس نگرفته است.
جعفري مديرعامل باشگاه تراكتورسازي هم در اين باره گفته است كه مسئولان باشگاه تبريزي به دنبال جلب رضايت قلعه نويي براي تمديد قرارداد هستند و مي‌خواهند به هر طريقي موفق ترين مربي تاريخ ليگ برتر ايران را حفظ كنند. اين در حالي است كه رايزني‌هاي پشت پرده از سوي استقلالي‌ها براي بازگرداندن قلعه نويي ادامه دارد. اگر اين اتفاق رخ دهد بايد منتظر يك خانه تكاني بزرگ در تركيب آبي‌ها بود. سيد مهدي رحمتي و مجتبي جباري بي ترديد نخستين بازيكناني هستند كه بايد به فكر تيم ديگري باشند. استقلال در مديريت باشگاه هم به دنبال تغييرات تازه است و فتح الله زاده به صراحت عنوان كرده اين پست را تحويل خواهد داد. فعلاً اوليايي گزينه نخست جانشيني او است.

۱۰ تغییر مهم در قرمزهاي نگون بخت
شرايط براي قرمزها كمي متفاوت‌تر است. هيچ حرفي از تغييرات مديريتي در اين باشگاه نيست. دنيزلي هم با وجود نتايج ضعيف و نزديكتر شدن پرسپوليس به منطقه سقوط از اين تيم نمي رود چرا كه قراردادي يك و نيم ساله دارد و از قبل هم عنوان كرده بود براي فصل بعد برنامه ريزي كرده است. تغييرات اساسي قرمزها در تركيب تيم است. جايي كه بازيكناني پا به سن گذاشته و معمولي گرد هم آمده اند و توان اجراي برنامه‌هاي مربي محبوب تركيه‌اي را ندارند. دنيزلي به صراحت اعلام كرده اخراجي‌هاي آخر فصل از حالا مشخص هستند كه برخي منابع عنوان كرده اند يك گلر، چهار مدافع، دو‌ هافبك و سه مهاجم در ليست اخراجي‌هاي دنيزلي قرار گرفته اند. شکست سنگین پرسپولیس در دوبازی اخیر برابر سایپا و تراکتور هم بر این موضوع صحه گذاشت و دنیزلی به صراحت اعلام کرد که ۱۰ بازیکن از این تیم رفتنی هستند. رويانيان كه قول تشكيل تيم فوق كهكشاني را داده است تصور اين را نداشت كه قبل از پايان فصل به فكر چاره‌اي براي جلوگيري از سقوط تيم به ليگ دسته اول باشد و حالا بايد انرژي بيشتري را صرف كند تا پاياني آبرومندانه براي قرمزها در اين فصل رقم بخورد. با وجود اين كه پرسپوليس در ليگ قهرمانان خوب ظاهر شده ولي طرفداران اين تيم براي زلزله‌اي بزرگ در پايان فصل لحظه شماري مي‌كنند. آيا دنيزلي جرأت كنار گذاشتن علي كريمي را بعد از اختلافات تمام نشدني با او خواهد داشت؟ اين پرسشي است كه خيلي‌ها منتظر رسيدن به پاسخ آن هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: باشگاه استقلاللیگ برترپرسپولیس
برچسب‌ها: استقلالپرسپولیسقلعه نوییرویانیان



آخرين مطالب