اولیایی در گفت‌وگو با فارس در مورد استقلال چه گفت ؟
اخبار باشگاه فوتبال استقلال و حواشی فوتبال و ورزش
تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391
نويسنده : داود اکبری و میثم اکبری
اولیایی در گفت‌وگو با فارس:
پسرشان را همراه استقلال به خارج از کشور بردند/رئیس جمهور و وزیر ورزش ورود کنند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پیشین استقلال با انتقاد از برخی اعضای هیئت مدیره این باشگاه گفت: آقایان فرزند خود را ناظر مالی کردند و او را همراه تیم به خارج از کشور بردند.

خبرگزاری فارس: پسرشان را همراه استقلال به خارج از کشور بردند/رئیس جمهور و وزیر ورزش ورود کنند

 

کاظم اولیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص اتفاقات رخ داده در هیئت مدیره استقلال و استعفای علی فتح‌الله‌زاده گفت: در این شرایط که فصل نقل و انتقالات است عدم ثبات مدیریت به ضرر هر تیمی است و نقش مدیرعامل در فصل نقل و انتقالات بالای 80 درصد است. مدل مدیریت فتح‌الله‌زاده همیشه این گونه بوده که با جذب نیروهای زبده و ترکاندن بمب به نحوه مدیریتش رونق دهد ولی حالا مشخص نیست در اواسط فصل چه اتفاقاتی برای استقلال رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: چنین اتفاقی قابل پیش بینی بود. وقتی هیئت مدیره ناهماهنگ و بدون برنامه‌ریزی و بدون فلسفه تشکیل می‌شود، حاصلش همین است که می‌بینید. استقلال در ابتدای فصل با سرپرست موقت اداره می‌شد که این مسئله برخلاف اصول مدیریت بود. می‌خواستیم همه چیز را هماهنگ کنیم اما با این کار اصول را هم بازیچه قرار دادیم.

 

اولیایی تاکید کرد:‌ این ساختار نیاز به مجمع داشت که برای فرار از قانون، وزیر اقتصاد و دارایی را به عنوان رئیس مجمع انتخاب کردند که او هم در سیاست‌ها نقشی نداشت و به دنبال کار خودش رفت و عملا وزیر ورزش نقش اصلی را ایفا می‌کرد.

مدیرعامل پیشین استقلال تصریح کرد: به کنفدراسیون فوتبال آسیا دروغ گفتند و مجبور شدند مجمع تشکیل دهند و هیئت مدیره معرفی کنند اما همین هیئت مدیره ناهماهنگی‌هایی را ایجاد کرد. به طور مثال معاون حقوقی وزارت ورزش وارد هیئت مدیره شد و برای خالی نبودن عریضه دو پیشکسوت را هم آوردند که نظراتشان اصلا مهم نبود. آنها می‌خواستند نمایش اجرا کنند که این اتفاق افتاد و در خیلی از موارد کار خود را انجام دادند و این موضوع را همه دیدند.

اولیایی اظهار داشت: آقایان آدم داخل باشگاه آوردند و در قسمت مالی باشگاه استقلال به او پست دادند و فرزند خود را ناظر مالی کردند و همه می‌دانند که همان آقا، فرزندش را همراه تیم به سفرهای خارج از کشور برد.

 

مدیرعامل اسبق پاس همدان در ادامه به فارس گفت: حداقل من شرمنده خودم نیستم که وقتی رسولی‌نژاد از من نظر خواست همه چیز را گفتم. گفتم که هیئت مدیره فرمایشی است و شما به کنفدراسیون آسیا دروغ گفتید. باید واقعا مجمع بگذارید و مسئول مجمع را مشخص کنید. متاسفانه هنوز جایگاه هیئت مدیره و مدیرعامل مشخص نیست و باز هم در آخرین مصاحبه‌های آقایان دیدیم که مدیرعامل باید به دنبال درآمد زایی باشد. نقش هیئت مدیره و مدیرعامل مشخص نیست و همین گونه برخلاف جهت توسعه و پیشرفت دنیا حرکت می‌کنیم.

اولیایی ادامه داد: واگذاری بخش خصوصی و توسعه از ساختارهای زیرمجموعه دولت است و متاسفانه عکس این حرکت را می‌بینیم و استقلال و پرسپولیس یک شرکت دولتی هستند که اداره آنها بر عهده دولت است. ادامه این کار غیر از عوام‌فریبی چیز دیگری نیست چون آنها می‌خواهند خودشان تصمیم بگیرند و در شکست‌ها مسئولیت پذیر نباشند. این وسط چه کسی ضرر می‌کند؟ مطمئن باشید این مسائل دلخوری و ناراحتی هواداران استقلال را در پی دارد و آتش زیر خاکستر است.

وی گفت: وقتی مسیر را اشتباه می‌رویم زاویه درستی نداریم. هر چه به جلو می‌رویم فاجعه بیشتر می‌شود. اداره باشگاه‌های ما در حد فاجعه است و نمی‌دانم چرا گوش شنوایی نیست. تصور من این است رئیس جمهور و وزیر ورزش باید ورود کنند اما نمی‌دانم چرا این اتفاق نمی‌افتد.

 

اولیایی یادآور شد: هنگامی که یک ورزشکار روی کفش ورزشکار دیگر آب دهان پرتاب می‌کند تمام نهادها دم از اخلاقیات می‌زنند و می‌خواهند با آن مسئله برخورد شود اما چرا وقتی رئیس هیئت مدیره یک باشگاه هر چه از ذهنش می‌آید، می‌گوید و نثار مدیرعامل می‌کند و تهمت‌های ناروا می‌زند کسی به این مسئله توجه ندارد؟ جالب است مدیرعامل جواب او را می‌دهد اما 15 روز بعد همه چیز عادی می‌شود و مصاحبه‌های پدر و پسری صورت می‌گیرد. به همین دلیل می‌گویم این اتفاقات آتش زیر خاکستر است و خیلی زود شعله ور می‌شود.

مدیرعامل پیشین استقلال تاکید کرد: راه را غلط انتخاب کرده‌ایم و نمی‌دانیم این انتخاب‌ها به دلخوشی جوانان این مرز و بوم لطمه می‌زند. متاسفانه سازمان‌های نظارتی هیچ واکنشی ندارند اما تا کوچکترین اتفاقی در بحث اخلاق می‌افتد، صدای همه درمی‌آید.

 

 

 

اولیایی در ادامه گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: شخصی که معاون حقوقی وزارت ورزش است و معاون وزیر محسوب می‌شود و در رشته حقوق فعالیت می‌کند، مستقیما مدیرعامل باشگاه را مورد تهمت و اتهام قرار می‌دهد و می‌گوید در باشگاه پول می‌آید و معلوم نیست این پول‌ها کجا می‌رود اما یک هفته بعد همه چیز عادی می‌شود. معلوم است که زیر این کاسه، نیم کاسه عجیب و غریبی وجود دارد. وقتی پایه یک ساختمان کج است، تا ثریا کج می‌رود.

اولیایی در خصوص اینکه آینده باشگاه‌ها را چه طور ارزیابی می‌کند، گفت: دورنمای خوبی وجود ندارد و به طور مثال ذوب آهن را دیدید که چه بلایی سرش آمد. باید علاج درد را کارشناسی کرد و با برنامه‌ریزی شفاف به پیشرفت رسید نه اینکه برنامه‌ریزی ما نادرست باشد اما توقع نتایج خوب داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر قرار است اعتباری به ورزش صورت گیرد، چرا به صورت مستقیم این اعتبارات اختصاص داده نمی‌شود که نظارت مستقیم روی آنها انجام شود و وقتی این کار صورت نمی‌گیرد بزرگترین توهین به ورزش است. به طور مثال یک مدیر بیش از حد اعتبارات هزینه می‌کند. نمونه آن ذوب‌ آهن اشاره می‌کنیم که یکی از قطب‌های ورزش کشور است اما به یک باره دچار ورشکستگی شد در حالی که در این کشور ثروتمند می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب آینده درستی داشته باشیم اما در اثر سوء مدیریت آینده وحشتناکی را پیش رو داریم.

وی در پایان به خبرنگار فارس گفت: انتظار داریم سرانجام دستگاه‌های نظارتی و سازمان بازرسی کل کشور به این اتفاقات ورود کند تا ساختارهای باشگاه‌های ما درست شود.

انتهای پیام/

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: باشگاه استقلال



آخرين مطالب