دردودل جباری بعد از پایان بازی با سپاهان؛ این استقلال پتانسیل قهرمانی آسیا را داشت
اخبار باشگاه فوتبال استقلال و حواشی فوتبال و ورزش
تاريخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391
نويسنده : داود اکبری و میثم اکبری

جباری در خصوص اینکه مشکلات مدیریتی و اینکه گفته می‌شود قرار است تغییراتی ایجاد شود، عنوان کرد: «من فکر می‌کنم با این شرایط همیشه به مشکل می‌خوریم. مسئولان باید به هر مدیری که انتخاب می‌کنند چند سال فرصت بدهند و پول در اختیارش بگذارند، هر مدیری که می‌آید به دلیل وقت کمی که دارد مدیریت زمان انجام می‌دهد و نمی‌تواند آینده‌نگری کند.»
وی افزود: «امسال فتح‌الله‌زاده تحت فشار بود و فکر می‌کنم امروز هم که دیر به اردوی استقلال ملحق شد به این دلیل بود که نتوانسته بود به لحاظ مالی شرایط را مهیا کند. اگر قرار باشد این طور ادامه دهیم نمی‌توانیم در سال‌های آینده هم نتایج خوبی بگیریم.»
جباری با اشاره به اینکه ساختار فوتبال ما مشکل دارد و هیچ چیز سرجایش نیست، تاکید کرد: «نصف ایران طرفدار استقلال هستند و این در شرایطی است که ما اصلا امکانات خوبی نداریم و به طبع برای رده‌های پائین‌تر هم نمی‌توانیم امکانات خوبی مهیا کنیم. مسئولان یک مدیر نیاورند که فقط مدتی کار کند و بعد برود. استقلال به اندازه تیم ملی ارزش دارد. وقتی با هر پیروزی و باخت کلی تماشاگر خوشحال و ناراحت می‌شوند، نشان می‌دهد که چه ارزشی دارد.»
هافبک آبی پوشان اضافه کرد: «سال‌هاست که استقلال چیزی ندارد و امسال بعد از مدت‌ها کمپی به استقلال داده شده که خیلی شرایطی معمولی دارد. این امکانات زیادی نیست. ما به ازبکستان رفتیم و با وجود اینکه مردم آنجا زندگی خیلی ایده‌آلی ندارند اما به لحاظ امکانات فوتبالی خیلی حرفه‌ای هستند.»
جباری یادآور شد: «واقعا با این شرایطی که داریم برای رده‌های پایه هم نمی‌شود کاری کرد. برای نونهالان خود چه امکاناتی در نظر گرفتیم؟ در همه جای دنیا همه جور امکاناتی فراهم می‌شود. حرف من کلی است. من یک جلسه تمرین را تعطیل کردم و خیلی‌ها از جای خود پریدند که چه اتفاقی افتاده است. این تصمیم کلی تیم بود و این نبود که بچه‌ها که همگی با تجربه هستند از حرف من تبعیت کنند. آن ها می‌دانستند که حرفم درست است. من واقعا انتظار دارم که بهتر فکر کنند. استقلال خیلی راحت می‌تواند قهرمان آسیا شود به شرط اینکه امکانات داشته باشد.»
جباری تصریح کرد: «خیلی از کسانی که در این ورزش فعالیت می‌کنند، اندازه‌های فوتبال ایران را نمی‌دانند. مردم ما از جهش‌های کوچک خوشحال می‌شوند در حالی که پتانسیل فوتبال ما خیلی زیاد است. چرا باید من تازه وقتی به ابومسلم می‌روم بفهمم وزنه زدن یعنی چه. اگر از بچگی چنین چیزی را می‌دانستم شاید این همه مصدوم نمی‌شدم. دلم می‌سوزد که صحبت می‌کنم. من اصلا بحث خودم را ندارم بعضی‌ جاها نمی‌توانم تحمل کنم و وقتی بعضی کم‌کاری‌ها را می‌بینم مجبورم که صحبت کنم.»
وی در پاسخ به این سؤال که آیا استقلال در طول فصل مشکل فنی نداشت، گفت: «مشکل فنی داشتیم اما بهتر است که اندازه‌های فوتبال را بدانیم. اگر ما بدانیم که چه پتانسیلی داریم فقط به قهرمانی لیگ راضی نمی‌شویم. ما این همه طرفدار داریم و اگر انتظار قهرمانی از استقلال می‌رود، انتظار ساده‌ای است.»
جباری تاکید کرد: «تماشاگر استقلال فقط آنهایی نیستند که به ورزشگاه می‌آیند خیلی از هواداران هستند که به دلایل مختلف به ورزشگاه نمی‌آیند اما بعضی مربیان، سرپرستان، مدیران و بازیکنان فکر می‌کنند طرفدار فقط آنهایی هستند که به ورزشگاه می‌آیند و با صدای آنها خوشحال و ناراحت می‌شوند. من وقتی می‌دانم تماشاگر استقلال چه نظری روی من دارد، از هر اظهارنظری ناراحت نمی‌شوم. شاید آنهایی که شعار می‌دهند عده‌ای خاص باشند و حقشان هم باشد. همه می‌دانند ما یک سال خوب داشتیم و قهرمان جام حذفی شدیم پس چطور می‌شود که یک دفعه از ما ناراضی شوند.»
وی در پاسخ به این سؤال که فصل بعد چه تصمیم می‌گیرد، گفت: «چند پیشنهاد دارم؛ تا خدا چه بخواهد.»
جباری در خصوص اینکه استقلال در مقابل سپاهان محتاط بازی کرد، گفت: «ما چیزی که داشتیم در زمین گذاشتیم. ممکن بود ما گل اول را بزنیم و یا خیلی اتفاقات دیگر بیفتد.»
جباری درباره شعارهایی که علیه رحمتی داده شد، گفت: «من هیچ جای دنیا ندیدم که یک جماعت فحاشی را یکصدا سر دهند. قطعا چنین تماشاگرانی باید جریمه سنگین شوند. این برای مردم ما خوب نیست. بازیکنان خانواده و شخصیت دارند. انتظار ما از مردم ایران بیشتر از این شعارهاست.»
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: باشگاه استقلال
برچسب‌ها: جباریعلی فتح الله زادهرحمتی



آخرين مطالب