نارضايتي قلعه‌نويي از استقلال
اخبار باشگاه فوتبال استقلال و حواشی فوتبال و ورزش
تاريخ : یک شنبه 28 خرداد 1391
نويسنده : داود اکبری و میثم اکبری
«مديري كه مي‌خواهد تيمش را براي قهرماني ببندد بايد مثل رويانيان عمل كند»، اين جمله‌اي است كه امير قلعه‌نويي در روزهاي واپسين همكاري با باشگاه تراكتورسازي بر زبان آورد تا حسين جعفري مديرعامل اين باشگاه بداند بدون حضور پررنگ در فصل نقل و انتقالات نمي‌تواند سرمربي موفق تيمش را حفظ كند.

به گزارش جام جم آنلاين: در اين شرايط قلعه‌نويي با پشتوانه فني و كارنامه درخشان نايب قهرماني تراكتورسازي و چهار عنوان قهرماني در ليگ برتر به اضافه محبوبيت خاصي كه نزد هواداران استقلال دارد، بهترين گزينه‌اي بود كه هيات مديره باشگاه استقلال مي‌توانست براي هدايت اين تيم و جلب نظر هوادارانش به خدمت بگيرد.

قلعه‌نويي با گفتن اين جمله كه «نمي‌توان به خواست هواداران آبي نه گفت»، به نيمكت تيم مورد علاقه‌اش بازگشت به اين اميد كه بار ديگر خودش را اثبات كند، غافل از اين‌كه گويا عزمي براي حمايت عملي از او وجود ندارد.

بي‌خيال خريد ستاره‌ها

هيات مديره استقلال و در راس آن احمد رسولي‌نژاد از اواخر فصل گذشته ليگ برتر دعواي خود را با علي فتح‌الله‌زاده علني كرد، دعوايي كه بنا بر صحبت‌هاي رسولي‌نژاد، به صراحت، ريشه در حساب و كتاب باشگاه، بدهي چند ميلياردي، ضعف در درآمدزايي و هزينه سرسام‌آور باشگاه‌ دارد. هزينه‌اي كه به طور طبيعي بخشي از آن به فصل نقل و انتقالات سال گذشته برمي‌گشت.

جذب و تمديد قرارداد با ستاره‌هايي چون مهدي رحمتي، جاسم كرار، وليد علي، فريدون زندي، آندرانيك تيموريان و خسرو حيدري هزينه ميلياردي براي باشگاه داشت تا تيم فتح‌الله‌زاده با افتخار لقب كهكشاني دريافت كند.

اما اين هزينه بالا عايدي جز كسب يك جام آن هم از نوع جام حذفي براي آبي‌ها نداشت تا هيات مديره استقلال (درست يا غلط) امسال سياست هزينه محدود در فصل نقل و انتقالات را پيش بگيرد. سياستي كه اساسا قلعه‌نويي از آن بي‌اطلاع بود و وعده‌هاي نيم بند مسوولان باشگاه را براي حذب نفرات مورد نظر جدي گرفت.

اين در حالي است كه به گواه آمار و ارقام قلعه‌نويي در طول ساليان اخير در كنار همه مسائل فني يكي از ريشه‌هاي موفقيت خود را جذب بازيكنان كارآمد و زبده در نقل و انتقالات مي‌داند، اتفاقي كه تا اينجاي كار خبري از آن نيست.

دعواي بي‌فايده با پرسپوليسي‌ها

در اين شرايط مسوولان باشگاه چگونه بايد حمايت هوادار را همچنان پشت سر خود داشته باشند؟ يك منبع آگاه در باشگاه استقلال در پاسخ به اين سوال جام‌جم گفت: هيات مديره باشگاه وقتي در جذب بازيكنان مورد نظر قلعه‌نويي از جمله سيدجلال حسيني، محمد نوري، محمدرضا خلعتبري و حتي كريم انصاري فرد ناكام ماند، چاره‌كار را در به راه انداختن يك دعواي لفظي با مديران پرسپوليس و بويژه رويانيان ديدند و در اين رابطه هم رسولي‌نژاد و هم فتح‌الله‌زاده بارها به پرسپوليسي‌ها به بهانه پرداخت‌هاي ميلياردي تاختند تا خود مورد بازخواست هواداران آبي و حتي قلعه‌نويي قرار نگيرند. با وجود اين قلعه‌نويي حسابي از اين موضوع ناراضي بوده و نگران آينده است.

قلعه‌نويي در حالي با اين شرايط دست به گريبان است كه پرسپوليس علاوه بر ثبت قرارداد محمد قاضي، مهرداد پولادي، شهاب گردان، محسن بنگر، سيدجلال حسيني و حسين ماهيني و حفظ بازيكناني چون محمد نوري و غلامرضا رضايي در يك قدمي عقد قرارداد با كريم انصاري‌فرد، محمدرضا خلعتبري و حتي پژمان نوري قرار دارد اما باشگاه استقلال بازيكناني را جذب كرده كه بيشتر آنها در نيمه دوم ليست مورد نظر قلعه‌نويي قرار داشتند، سياوش اكبرپور، ميثم بائو، قاسم دهنوي، امين منوچهري، هاشم بيك‌زاده، ايمان مبعلي و اميرحسين صادقي.

مشخص است مربي‌اي كه ريسك بازگشت به استقلال را پذيرفته است، هيچ خوش ندارد از همين ابتداي كار، دستش درپوست گردو بماند.

نكته جالب توجه اين‌كه مديران استقلال در شرايطي حفظ بازيكنان فصل قبل استقلال را يك موفقيت براي خود ترسيم كرده‌اند كه آنها هنوز موفق به جلب رضايت و تمديد قرارداد بازيكناني چون آندرانيك تيموريان، خسرو حيدري و مهدي رحمتي نشده‌اند و قلعه‌نويي علاوه بر فريدون زندي و مهدي اميرآبادي روي نام مجتبي جباري نيز خط كشيده است، حال آنكه باشگاه از مذاكره با جباري براي تمديد قراردادش خبر مي‌دهد.

وزير ورزش فريادرس قلعه‌نويي

در چنين شرايطي قلعه‌نويي چه مي‌كند؟ منبع آگاه در باشگاه استقلال در پاسخ به اين سوال جام‌جم گفت: قلعه‌نويي مربي بزرگي است و اعتبارش را از سر راه نياورده است كه به راحتي به بازي گرفته شود، در اين رابطه به طور قطع در روزهاي آينده بسياري مسائل به اطلاع وزير ورزش و جوانان به عنوان رييس مجمع باشگاه خواهد رسيد تا دست‌كم در روزهاي پاياني نقل و انتقالات دست مديران باشگاه را براي خريد بازيكنان خوب خارجي باز بگذارد تا بيش از اين قلعه‌نويي احساس نگراني نكند.
 

منبع خبر : تابناك



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: باشگاه استقلالقلعه نویی



آخرين مطالب