اخبار باشگاه فوتبال استقلال و حواشی فوتبال و ورزش
تاریخ : پنج شنبه 28 فروردين 1391
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری
 
Al Gharafa
ok
سایت گل - شاید اگر جدایی ناگهانی فرهاد مجیدی از استقلال نظرتان را نسبت به فرهاد مجیدی تغییر داده باشد با دیدن این عکس دوباره به او امیدوار شوید...
او عاشق استقلال است. نیست؟

|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: فرهاد مجیدی , ,
برچسب‌ها: مجیدی , استقلال , ,
تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1386
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری

 

 

 هواداران استقلال بعد از قرارداد نکونام، منتظر بودند فرهاد هم برگردد تا سرنوشت شماره های ۶ و ۷ این تیم، به بهترین شکل رقم بخورد اما ۶ آمد و ۷ فقط «قضاوت را به مردم واگذار کرد»

به گزارش ابیته دات کام،۲۴ ساعت بعد از اینکه تصویر انگشت جوهری جواد نکونام به تیتر اول همه رسانه های ورزشی تبدیل شد، خبر منتفی شدن بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال، کام هواداران این تیم را تلخ کرد. هوادارانی که بعد از قرارداد نکونام، منتظر بودند فرهاد هم برگردد تا سرنوشت شماره های ۶ و ۷ این تیم، به بهترین شکل رقم بخورد اما ۶ آمد و ۷ فقط «قضاوت را به مردم واگذار کرد»

فرهاد مجیدی اگرچه در میانه های فصل پیش استقلال را ترک کرد و یکی از دلایل مهم افت آبی ها در نیم فصل دوم و به تبع آن از دست دادن قهرمانی بود اما بدون هیچ شک و تردیدی، محبوب ترین استقلالی یک دهه اخیر است و با ۴ گلی که در دربی ها زده، جایگاه ویژه ای نزد هواداران دارد.

با این پیشینه، عجیب نیست که در نظرخواهی سایت گل و در پاسخ به این سوال که کدام گزینه برای کاپیتانی استقلال مناسب تر است؟، فرهاد مجیدی سه برابر بیشتر از نکونام رای داشته باشد (۱۱ هزار به سه هزارو پانصد)اما این برآیند نظرات این جامعه آماری، با عقاید امیر قلعه نویی چندان سنخیتی ندارد و مربی استقلال، نکونام را برای بستن بازوبند مستحق تر می داند.

 * رابطه نه چندان صمیمی

فرهاد مجیدی وقتی هنوز خیلی جوان بود، یکی از بازیکنان مورد علاقه اسطوره همیشه زنده استقلال، ناصر حجازی بود و او بود که پای فرهاد را به استقلال باز کرد. اما فرهاد هیچ وقت بازیکن محبوب امیر قلعه نویی نبود. امیر وقتی سرمربی تیم ملی شد، با وجود اینکه در یکی دو بازی دوستانه از مجیدی استفاده کرد، او را از فهرست نهایی تیم اعزامی به جام ملت های آسیا خط زد و در توجیه تصمیمش گفت: «فرهاد مجیدی عقبه ملی ندارد» در آن سال ها مجیدی در باشگاه های اماراتی مشغول بود تا اینکه در لیگ هشتم، همراه با ناصر حجازی به استقلال برگشت اما در فصل کابوس وار استقلال، درخشش چندانی نداشت و فیروز کریمی هم معمولاً او را روی نیمکت می نشاند تا نوبت به امیر قلعه نویی رسید. قلعه نویی در یک سال و نیمی که فرهاد مجیدی را در اختیار داشت، کمتر از او به عنوان بازیکن اصلی سود می برد و مجیدی فقط در مقاطعی یکی از ۱۱ انتخاب اول قلعه نویی بود که جباری دچار مصدومیت می شد. با این حال، مجیدی در اکثر بازی ها در نیمه دوم وارد زمین می شد و اتفاقاً موثر هم نشان می داد. جالب اینکه در آن زمان (لیگ نهم) هر وقت فرهاد مجیدی به زمین می آمد، بازوبند به دستان او بسته می شد و در هفته آخر و بازی مقابل پیام مشهد هم این فرهاد مجیدی که جام قهرمانی را بالای سر برد اما حالا بعد از گذشت سه سال، قلعه نویی نظر دیگری دارد و قصد دارد بازوبند را به نکونام بسپارد.

* فرمول کاپیتانی

کاپیتان شدن در فوتبال دنیا، قاعده خاصی ندارد. در آلمان، کاپیتان با آرای مخفی بازیکنان انتخاب می شود. در انگلیس، معمولاً بازوبند به کسی سپرده می شود که جایگاه ثابتی در تیم داشته باشد و در برزیل، حتی فاکتورهایی مثل زیبایی ظاهری، مد نظر قرار داده می شود. اما در فوتبال ایران، از دیرباز مرسوم بوده که بازیکن باسابقه تیم، بازوبند را به دست می بندد، حتی اگر به لحاظ کیفی، بازیکن چندان بزرگی نباشد. با این منطق، برای بستن بازوبند در استقلال بازیکنانی مثل مجتبی جباری، خسرو حیدری، پژمان منتظری و سیدمهدی رحمتی در جایگاهی بالاتر از جواد نکونام قرار می گیرند اما گفته می شود، خرید جدید استقلال برخلاف آنکه گفته اهمیتی برای بازوبند قائل نیست، در این مورد، علاقه زیادی به کاپیتانی دارد. جواد نکونام کاپیتان تیم ملی است، اما در فوتبال دنیا ده ها نمونه مثل لئو مسی و کریس رونالدو هستند که کاپیتان تیم ملی کشورشان هستند و در باشگاه شان، حتی کاپیتان دوم هم نیستند.

 * معامله ای به ضرر فتح الله زاده

تنها چند ساعت قبل از اینکه مهلت نقل و انتقالات بازیکنان شاغل در ایران به پایان برسد، علی فتح الله زاده با صراحت اعلام کرد: «جباری زیدان آسیا، اما او را نمی خواهیم» و فقط با اصرار امیر قلعه نویی بود که راضی شد بار دیگر هافبک عصیان گر تیمش را نگه دارد. در گفت و گویی که بین فتح الله زاده و قلعه نویی رد و بدل شده بود، مدیر عامل استقلال رضایت داده بود جباری در استقلال بماند، مشروط بر اینکه قلعه نویی هم با بازگشت فرهاد مجیدی موافقت کند. اما این معامله در نهایت شکل نگرفت و فقط جباری آبی باقی ماند. در واقع قلعه نویی با زیرکی، شرطی برای بازگشت مجیدی تعیین کرد که از پیش، نتیجه آن مشخص بود. از منظری دیگر، شرط ژنرال، حامل نوعی «پیام» برای فرهاد مجیدی بود که در صورت بازگشت هم، بازیکن اصلی نخواهد بود و باید اغلب هفته ها را روی نیمکت سپری کند. بهرحال قصه استقلال و فرهاد مجیدی که با یک تکه پارچه سرنوشت ساز گره خورد، در اولین روز مرداد به پایان رسید و شماره هفتی که روی سکوها، شعرهای زیادی در وصف او سروده شده، جایی در تیم قلعه نویی نخواهد داشت.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: باشگاه استقلال , لیگ برتر , فرهاد مجیدی , ,
برچسب‌ها: مجیدی , 4 , چوبله , ,
تاریخ : جمعه 12 خرداد 1386
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری

حتما ادامه مطلب را ببینید


|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: فرهاد مجیدی , ,
برچسب‌ها: فرهاد مجیدی ,
تاریخ : جمعه 13 ارديبهشت 1386
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری

 

 

 

 

حتما ادامه مطلب را ببینید


|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
موضوعات مرتبط: باشگاه استقلال , فرهاد مجیدی , ,
برچسب‌ها: مجیدی , 4 , چوبله , امیر جعفری , یرکویچ , برهانی , میداوودی ,
تاریخ : سه شنبه 5 ارديبهشت 1386
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری

عمران زاده:خیلی خوشگل بودم خوشگلترم شدم

روزنامه خبر ورزشی 05 ارديبهشت 1391


|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: باشگاه استقلال , لیگ برتر , ,
برچسب‌ها: حنیف عمران زاده , استقلال , بخیه , ,
تاریخ : چهار شنبه 30 فروردين 1386
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری

فرهاد مجیدی جواب جو سازی های پرسپولیسی ها را با کمترین بی ادبی داد.

پرسپولیسی ها در خواب غرور بودند که الغرافه 10 نفره گل تساوی را زد.


|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , باشگاه استقلال , ,
برچسب‌ها: مجیدی , استقلال , الغرافه , بوسه آبی , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 فروردين 1386
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری

به گزارش مشرق به نقل از گل، دروازه بان استقلال بعد از شام  ناگهان متوجه یک تورم عجیب روی زانوی چپ اش شد ؛ چیزی که لحظه ای او را نگران کرد....
 


 
در این لحظه رحمتی پای خود را به دکتر رضایی پزشک استقلال نشان می دهد و از او نظر می گیرد. دکتر رضایی به او گفت که پای مهدی ضربه خورده و او باید استراحت کند.
(واقعا دست سازمان لیگ درد نکنه با این برنامه ریزی های فشردش)

|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: باشگاه استقلال , سید مهدی رحمتی , لیگ قهرمانان آسیا , ,
تاریخ : شنبه 1 فروردين 0
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری

 
 

 

دغدغه های کارلوس کروش برای دعوت از ستاره ایرانی MLS / نگران از بازتاب های سیاسی استیون بیت آشور 

فوتبال ملی - کارلوس کروش به صورت ویژه به دنبال زمینه سازی برای دعوت از استیون بیت آشور است.

به گزارش خبرآنلاین ؛ استیون بیت آشور پسر 24 ساله ایرانی که در سن خوزه ایالات متحده به دنیا آمده است ، به شدت مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار گرفته. آخرین درخشش او در جمع ستارگان لیگ آمریکا بوده که برابر تیم چلسی به میدان رفته اند. استیون پدر و مادری ایرانی دارد که از اقلیت مذهبی آشوری هستند و سال های سال قبل و پیش از تولد او به آمریکا مهاجرت کرده اند. او فوتبالش را از سن خوزه شروع کرده و حالا یکی از موفق ترین ستاره های لیگ حرفه ای آمریکاست. او دفاع راست «زلزله» سن خوزه است . پستی که تیم ملی این روزها با داشتن خسرو حیدری و حسین ماهینی ، ترافیکی سنگین در این سمت زمینش دارد اما سرعت و توان تکنیکی بالای استیو طوری است که مطبوعات آمریکایی مدام اصرار دارند تا این بازیکن به تیم ملی این کشور دعوت شود و خودش هم گفته برای رسیدن به جام جهانی نمی تواند تا ابد منتظر بماند.
کروش و دستیارانش که سال ها سابقه فعالیت در لیگ آمریکا را داشتند به خوبی با بازی این بازیکن آشنایی دارند و حتی معتقدند این بازیکن توان بازی در پست های دیگری از زمین را دارد اما مشکل برای دعوت از بازیکنی با این سطح استعداد تنها ترس از واکنش هاست. این اولین بار است که یک ایرانی الاصل از لیگ آمریکا با تابعیت دوگانه ایرانی – آمریکایی قرار است به تیم ملی دعوت شود اما هیچ کس نمی تواند منکر توان فنی بازیکن مورد نظر سرمربی باشد. دلهره ای که سبب شده تا دعوت او به تعویق افتاده باشد . ترس از اینکه جو رسانه ای ایجاد شود و بر سرنوشت فوتبالی استیو اثر بگذارد ، دلیل اصلی این تاخیر است. حال باید دید کروش سرانجام به این نتیجه می رسد تا این بازیکن را به اردوی تیم ملی فرابخواند تا دومین بازیکن اقلیت ملی این سال های تیم ملی باشد بعد از آندو تیموریان که نماینده ارامنه در تیم ملی کشورمان است.


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: تیم ملی , کارلوس کیروش , ,

صفحه قبل 1 ... 33 34 35 36 37 ... 38 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
به وبلاگ داود اکبری و میثم اکبری خوش آمدید