فتح الله زاده:رحمتی اولین تمدیدی استقلال 91
اخبار باشگاه فوتبال استقلال و حواشی فوتبال و ورزش
تاريخ : چهار شنبه 30 فروردين 1391
نويسنده : داود اکبری و میثم اکبری

به هر حال تمام بازيكنان تلاش كردند و همه به اين رسيده‌اند كه چهار فينال ديگر را پيش‌رو داريم و بايد با موفقيت آنها را پشت سر بگذاريم. مطمئنا سپاهان امتياز از دست مي‌دهد و ما به دنبال فرصت هستيم تا به صدر جدول بازگرديم.

 

مي‌دانيد آخرين باري كه يك تيم توانست همزمان قهرمان جام حذفي و ليگ شود، مربوط به سال‌ها پيش است؟

استقلال كه تاكنون همزمان قهرمان جام حذفي و ليگ نشده و نتوانسته در يك سال دو جام را كسب كند و تيم‌هاي ديگري هم كه به اين نتيجه رسيده‌اند كار بسيار بزرگي انجام داده‌اند. ان‌شاءا... بازيكنان ما بتوانند به اين مهم دست پيدا كنند.

 

صحبت‌هاي زيادي هم از سوي شما و هم از جانب رييس هيات مديره باشگاه مبني بر ادامه همكاري شما با استقلال مطرح مي‌شود، درباره اين موضوع توضيح دهيد؟

به احتمال زياد سال آينده كار مشكلي پيش‌رو خواهد بود. من هم گفتم كه اگر دوست داشته باشند، در هيات مديره باشگاه فعاليت مي‌كنم چرا كه من هيچ‌گاه از استقلال فرار نمي‌كنم، حتي اگر در اين تيم هم نباشم روي سكوها مي‌نشينم و از آن حمايت مي‌كنم چون با استقلال بزرگ شده‌ام. به همين دليل گفتم كه از حالا به فكر مدير عاملي براي سال آينده باشند. اخيرا ديدم كه روزنامه‌اي روزي از حضور قريب و روزي از افراد ديگر صحبت مي‌كند، از همين رو خودم مصاحبه كردم كه بدانند چسبيده به اين پست‌ها نيستم و فكر مي‌كنم كه بهترين جواب را هواداران عزيز كه نور چشمان من هستند، جمعه شب گذشته به من دادند و اين بهترين هديه براي ما بود. من هميشه در ورزشگاه توسط هواداران تشويق مي‌شوم و اين از لطف و محبت تماشاگران استقلالي است، اما بازي با صبا يك استثنا بود و تمام ورزشگاه مرا تشويق كردند و اين مدالي است كه آنها به من دادند. ما هميشه با تمام وجود كار مي‌كنيم و به دنبال حاشيه‌ها نيستيم. اين طور عادت ندارم كه تا هستم از همه تعريف كنم و وقتي كه مي‌روم پشت سر كسي صحبت كنم. براي تيم‌هايي مانند استقلال و پرسپوليس مهم اين است كه يكدل باشند و اميدوارم كه با همين يكدل بودن بتوانيم برابر الجزيره در امارات هم نتيجه بگيريم.

 

استقلال اين هفته بازي مهمي در امارات پيش‌رو دارد. چشم خيلي‌ها در فوتبال ايران به اين بازي است. برنامه‌تان چيست؟

در ليگ قهرمانان خيلي خوب نتيجه نگرفتيم، اما عملكرد بدي هم نداشتيم. در جدول دوم هستيم. 9 امتياز ديگر مانده است كه بايد براي كسب آن تلاش كنيم. 9 امتياز از مجموع 18 امتياز رفته است كه ما توانستيم چهار امتياز آن را كسب كنيم و 9 امتياز ديگر باقي مانده است كه با اين بازيكناني كه من م‌بينم، فكر مي‌كنم مي‌توانند به طور كامل آن را كسب كنند. اگر هم نتوانستند به عنوان تيم دوم صعود مي‌كنيم و مشكلي هم از اين بابت وجود ندارد.

 

اما با روندي كه سپاهان طي مي‌كند، ممكن است به عنوان صدرنشين گروه خودش صعود كند و در صورت دوم شدن استقلال نگران نيستيد باز هم دو نماينده ايراني به آسيا به هم مي‌خورند؟

متاسفانه اين موضوع وجود دارد و خيلي ناراحت كننده است كه با دست خودمان يك نماينده ايراني را حذف كنيم، چرا كه به هر حال آنها نيز ايراني هستند و فرقي وجود ندارد. اميدوار هستم كه اين اتفاق نيفتد و استقلال در صدر جدول قرار گيرد.

 

مهدي رحمتي گفته كه اگر استقلال او را بخواهد مي‌ماند. برنامه شما براي اين بازيكن چيست؟

رحمتي بازيكني نيست كه لازم باشد درباره او بحث كرد و چشم بسته همه به دنبال او هستند. رحمتي علاوه بر اين كه دروازه‌بان بزرگي است، از نظر اخلاقي هم بازيكن بزرگ و با معرفتي است. او تيم دوست است و به آن تعصب دارد. در حالي كه پايش آسيب ديده بود و با اين كه هيچ كس اجباري به بازي كردن او نداشت، به ميدان رفت چرا كه مي‌خواهد نان حلال به خانه‌اش ببرد. ما حتما او را مي‌خواهيم و اميدوار هستم كه او هم بماند. فكر مي‌كنم كه رحمتي اولين فردي باشد كه با او قرارداد مي‌بنديم.

 

غلامرضا عنايتي در فصل آينده استقلالي مي‌شود؟

عنايتي بازيكن بسيار خوبي است و ما هم در تيم‌مان يك بازيكن سرزن خوب كم داريم كه او مي‌تواند به ما كمك كند. نيم‌فصل هم در تلاش بوديم كه او را جذب كنيم، اما صبايي‌ها موافقت نكردند و او هم از گزينه‌هايي است كه دوست داريم سال آينده در خدمتش باشيم.

 

شايعاتي مبني بر مذاكره با مربياني همچون فاتح تريم و كريستوف دام مطرح شده است. آيا تصميمي براي كادر فني فصل آينده گرفته‌ايد؟

من هميشه سعي كرده‌ام كه با منطق زندگي كنم و تمام حرفهايم را روراست بزنم. حتي بعضي‌ها به من حمله كردند كه با اين كار باعث تضعيف روحيه مي‌شوم، اما من حتي درباره خودم هم مي‌گويم كه ممكن است بروم، پس چرا روحيه من تضعيف نمي‌شود. بايد حرفه‌اي باشيم. از حالا نمي‌توان ذهنيت مظلومي را بر هم زد، چرا كه او روي قهرماني تمركز كرده است. براي ماندن شرايطي وجود دارد و بايد درباره آن صحبت كنيم. حتي ممكن است او نخواهد در استقلال بماند. يك طرف مساله ما هستيم. حالا ممكن است مظلومي دو جام بگيرد و در ليگ قهرمانان هم نتايج خوبي بگيرد، اما خودش نخواهد در تيم بماند. هيچ مديري راضي نيست مربي‌اي را كه دو جام گرفته، از دست بدهد. گزينه نخست ما پرويز مظلومي است و پس از پايان ليگ درباره اين موضوع مذاكره خواهيم كرد.

 

آيا مذاكره با مربيان خارجي كه مطرح شده، صحت دارد؟

فعلا با هيچ گزينه ايراني يا خارجي صحبت نكرده‌ايم. ممكن است براي بازيكن زودتر به فكر باشيم، ولي مربي زمان زيادي نمي‌خواهد. براي مذاكره با بزرگترين مربيان جهان نيز سه روز زمان كافي است.

 

درباره دروازه‌بان فصل آينده استقلال نيز شايعاتي مبني بر اين كه به دنبال «يان موچا» دروازه‌بان اورتون هستيد، مطرح شده است؟

ما سه دروازه‌بان جوان خوب داريم و زماني كه رحمتي باشد، نياز به دروازه‌بان ديگري نداريم. در مورد اين موضوع صحبت مي‌كنيم و تا هفته آينده اين موضوع را تمام مي‌كنيم.

 

خبر داريد چند روز پيش در تمرين استقلال بين پورحيدري و خبرنگاران مشكلي به وجود آمد.

پورحيدري از قبل گفته بود كه خبرنگاران پشت در اتاق مربيان نايستند و اين حريم حفظ شود. پورحيدري باز هم خواهش كرده بود كه اين كار انجام نشود، اما گويا مسايلي به وجود آمد. ضمن اينكه جمعه شب پس از بازي او به خاطر همين مساله از رسانه‌ها عذرخواهي كرد. به هر حال او تحت فشار است و از پيشكسوتان قابل احترام فوتبال ماست.

منبع:http://seyedmehdirahmati.com/page-6934.htm


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: باشگاه استقلاللیگ برترعلی فتح الله زاده
برچسب‌ها: رحمتیاستقلالتمدید قرارداد



آخرين مطالب